vineri, 16 ianuarie 2009

Conducerea pe timp de iarna ...

Daca vehiculul derapeaza, nu franati. Ridicati usor piciorul de pe acceleratie si rotiti volanul in sensul in care derapeaza FATA masinii. Manevra asta va permite sa recontrolati autovehiculul. Rotiti volanul usor si nu prin miscari bruste.
» Utilizati frana de motor. Aceasta se obtine prin trecerea intr-o treapta de viteza inferioara. ATENTIE: daca turatia motorului in treapta superioara este ridicata, in treapta inferioara o idee buna ar sa accelerati la debreiere, urmand sa eliberati progresiv acceleratia. In cazul in care diferentele de turatie sunt foarte mari masina poate derapa.
» Ce faceti cand va impotmoliti in zapada? Primul sfat este sa nu mai accelerati; nu veti iesi ci veti face mai mare groapa in care s-a impotmolit masina. Echipamentul de urgenta este cel mai important! Presarati nisip sau sare in jurul rotilor motoare pentru a imbunatati aderenta masinii. O alta solutie ar fi sa puneti un covor vechi sub roti de care acestea sa se 'agate'. Puteti de asemenea sa eliberati zapada din fata rotilor cu ajutorul lopetii.

» O idee buna este sa plecati de pe loc in treapta a 2-a a cutiei de viteze. Asta va imprima un moment mai scazut asupra rotilor, ceea ce va face ca tendinta de derapare sa fie mai scazuta. Necesita insa o corelare mai mare intre cele doua pedale: ambreiaj si acceleratie.
» Gheata este si mai problematica. Cu cat este mai subtire cu atat este mai greu de vazut. Gheata va persista si in zilele mai insorite de iarna, in zonele umbrite de copaci sau cladiri. De asemenea, dupa o noapte cu temperaturi scazute sub 0°, asteptati-va sa intalniti portiuni de gheata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu